Fundacja Autotesto we współpracy z portalem Autoprawo.pl i Autotesto.pl w Dzień Kierowcy przypadający 25 lipca 2015 r. inauguruje nową cykliczną kampanię edukacyjną - Tydzień Samochodu Używanego. Jej celem jest pomoc i zwiększenie świadomości prawnej osób, które kupiły lub zastanawiają się nad kupnem pojazdu z tzw. drugiej ręki.
Odlatując na urlop warto wyposażyć się nie tylko w krem z filtrem, czy przewodnik turystyczny, ale także w kilka pomocnych informacji o zasadach podróżowania. Dla tych wszystkich, którzy rozpoczęli wakacyjne podróże lub dopiero planują urlopy Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomina podstawowe prawa pasażera. Podróżującym po krajach UE polecamy zaopatrzyć się we wszechstronny, interaktywny poradnik instalując aplikację naszej sieci ECC-NET Travel.
Ubrania przecenione nie podlegają reklamacji – sprzedawca, który informuje o tym klientów – łamie prawo. Rzecz kupioną na wyprzedaży można reklamować, ale już jej zwrot zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy. Przypominamy o prawach korzystających z wyprzedaży
Wyprzedaże - prawa konsumentów Czytaj więcej: Wyprzedaże - prawa konsumentów
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Płocku informuje, że właśnie ruszyła nowa, letnia edycja edukacyjnej akcji paragonowej pod hasłem: „Nie daj się oszukać – Sprawdź paragon”. Celem akcji jest zachęcenie kupujących nie tylko do brania, ale także do sprawdzania paragonów wydawanych z kas fiskalnych. W ten sposób Ministerstwo Finansów chce zwrócić uwagę, że obok paragonów fiskalnych sprzedawcy wystawiają też paragony niefiskalne. Są one wystawiane przed fiskalizacją kasy i nie powinny być przekazane kupującemu jako dowód zakupu, jeżeli sprzedawca jest zobowiązany do ewidencjonowania obrotów na kasach rejestrujących.
Nie daj się oszukać – sprawdź paragon! Czytaj więcej: Nie daj się oszukać – sprawdź paragon!
Organizatorowi wycieczki nie wolno całkowicie wyłączyć swojej odpowiedzialności za rzeczy klienta zagubione podczas imprezy – stwierdził UOKiK. Studencki Klub Turystyczny w Warszawie zdecydował się na zmianę praktyk zakwestionowanych przez Urząd.
Usługi turystyczne – decyzja UOKiK Czytaj więcej: Usługi turystyczne – decyzja UOKiK
Kupując mrożone ryby i owoce morza, zwróć uwagę na ich jakość i nie wahaj się złożyć reklamacji nieudanych zakupów. Inspekcja Handlowa stwierdziła nieprawidłowości w ponad 70 proc. skontrolowanych sklepów i hurtowni, kwestionując 40 proc. partii produktów.
Mrożone ryby i owoce morza – kontrola IH Czytaj więcej: Mrożone ryby i owoce morza – kontrola IH
Przed wakacjami – co warto wiedzieć Czytaj więcej: Przed wakacjami – co warto wiedzieć
Starostwo Powiatowe w Płocku
ul. Bielska 59, 09-400 Płock
tel.: (0-24) 267-68-00
fax: (0-24) 267-68-48
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.powiat-plock.pl
Godziny Pracy Urzędu:
poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godz. 7:30 - 15:30
środa w godz. 7:30 – 17:00
Wydział Komunikacji:
tel. +48 (24) 267-68-22
+48 (24) 267-68-18
+48 734-464-308