Ruszyło pierwsze w Polsce Konsumenckie Centrum E- porad.
Żeby z niego skorzystać wystarczy wejść na stronę www.eporady.konsumenci.org i wysłać maila z dokładnie opisanym problemem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Projekt finansowany jest ze spodków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Porad udzielają specjaliści z Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.
Swoje zapytania mogą do Centrum zgłaszać wszyscy konsumenci, mający problem z przedsiębiorcą. Porady nie będą udzielane przedsiębiorcom.
Konsumentem jest osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej z działalnością gospodarczą lub zawodową (prywatnie) z przedsiębiorcą.
Zgłaszane do Centrum sprawy mogą dotyczyć różnych problemów konsumenckich. Odpowiedzi pomogą nam lepiej poznać nasze prawa oraz możliwości realizowania roszczeń. W skomplikowanych przypadkach dowiemy się, gdzie jeszcze możemy szukać pomocy.